۱۳۸۸ مرداد ۳۰, جمعه

حكايت جديد كوئست اينترنشنال

متاسفانه جديدا يه موج جديد نتورك ماركتينگ توي ايران راه افتاده.
چند روز پيشا بنا به خواسته يكي از دوستان قديميم كه جديدا خيلي با من مهربون شده! قرار شد بريم پيش يك تاجر محصولات چيني، چون دوستم ميگفت ميخواست گالوانومتر وارد كنه.
توي ايستگاه دكتر قريب قرار گذاشته بوديم تا به دفتر اون تاجر بريم. رفتيم اونجا يه دفتري بود نزديك ميدون انقلاب كه وارد شديم و ما رو به يك اتاق كه 4 تا صندلي و يه ميز داشت هدايت كردند. بعد 2 نفر وارد شدند كه خيلي با من گرم گرفتند و من گفتم كه دوستم بيشتر با شما كار داره و من فقط همراهيش ميكنم. بعد ديدم كه گويا من در اشتباهم و دوستم منو به اينجا آورده كه براي نتوورك ماركتينگ منو پرزنت كنند.خيلي جا خوردم ولي موندم و به حرفهاي پرزنتور گوش دادم.
خلاصه نزديك يك ساعت منو پرزنت كردند و بعد گفتند يك نفر ديگه قراره بياد كه پرزنتش كنند و با هم از اتاق خارج شديم و من 10-15 نفرو ديدم كه همگي از اعضاي همين نتورك بودند.و بعد از اينكه اون اعضا هر كدوم سعي كردند كه منو به عضويت ترغيب كنند صداي زنگ در اومد و ما همه توي آشپزخونه قايم شديم!!!!
باورتون ميشه؟! يه نفر ديگه رو براي پرزنت شدن آورده بودند ولي معلوم نيست اونو به چه بهونه اي!
خلاصه بعد كه دوباره وضعيت سفيد اعلام شد و همه توي سالن برگشتيم دو تا از سر گروهياشون اومدند و نيم ساعت براشون سخنراني كردند (ميگفتند ما هيچي ننبوديم و حالا داريم همه چي ميشيم! و اينو به صورتي كاملا احساسي بيان ميكردند، همه در طول مدت سخنراني اين دو نفر ايستاده بودند،غير از من كه پشت كامپيوترشون نشسته بودم) بعد كه اونها رفتند تا براي دفاتر ديگه هم اون سخنراني هيجاني رو انجام بدهند. من از حرفهاي ديگران اينو فهميدم كه واقعا تحت تاثير قرار گرفته بودند.
بعد منو بردند تا از يك دفتر ديگه بازديد كنم! اين دفتر هم همون نزديكيها بود با اين تفاوت كه كمي شيك تر و بزرگ تر بود و اونجا هم دوباره منو دوره كردند و بعد هم با سرگروهشون بحث كردم كه لپ كلومش اين بود:" من كلاهبردارم ولي ميتونم كلاهبرداري رو به بهترين وجه به تو هم ياد بدم! و ديگر اينكه: من به پول ميرسم، تو هم به پول ميرسي و زير دستي هاي تو هم به پول ميرسند.ديگه چي ميخاي؟ "
اين افراد براي شركت (quest international) و يا به اختصار(QI) كه گلد كوئست يكي از زير مجموعه هاي اون هست كار ميكردند و براي عضويت دو ميليون و هشتصد هزار تومان پرداخته بودند، در قبال خريد يك كارت وكيشن و 2 تا كارت تلفن كه البته هيچكدومشون هم واقعا از اين خدمات استفاده نكرده بودند و تنها پول داده بودند كه بتونند از عضو گيري پول در بيارند.به من ميگفتند:"محصول بهانه است و ما براي استفاده از پلن (Plan) درآمد زايي عضو اين شبكه شده ايم".
نكته تاسف بر انگيزي كه توجه من رو به خودش جلب كرد اين بود كه جوونهايي بيشتر وارد شبكه اونها شده بودند كه جيبي خالي و فكري بلند پروازانه داشتند! از صد جا پول قرض كرده بودند تا عضو شده بودند، بعضي ها از دانشگاه استئفا داده بودند تا عضو گيري كنند! كساني كه هيچ آينده روشني را بيرون از آن شبكه كذايي براي خود متصور نبودند. و حالا كه چيزي براي از دست دادن نداشتند ميخواستند به هر ترتيبي كه شده ديگران را هم به زير مجموعه خود اضافه كنند و اين موضوع اين حس رو به من ميده كه كساني كه در حال غرق شدن هستند به هر چيزي چنگ مياندازند و به قول خودشون Follow ميكنند.
ميدونيد چه جوابهايي به پرسشهاي من ميدادند؟
ميگفتند :"گلد كوئست هيچ مشكلي نداره.از قبل هم نداشته و غير قانوني هم نيست! اگه كه بگير ببندي هم بوده به خاطر كلاهبرداري هايي بوده كه در كنار كارهاي گلد كوئست انجام شده بوده!".
ميگفتند "شبكه هاي ديگه به درد نميخوردند، چونكه زير مجموعه هايشان را ساپورت خوبي نميكردند، ولي QI يه چيز ديگست، مارو ببين، دفتر هم داريم!! ".
تمام شركت هايي كه نتوورك ماركتينگ ميكنند يه مشكل بزرگ دارند، اونهم اينه كه خيلي خيلي گرون فروشند.
ولي الان كوئست انترنشنالي ها ادعا ميكنند كه خمات وكيشن (رزرو هتل) كه اون شركت ارائه ميده خيلي بيشتر از پولي كه شما ميدهيد هم ارزش داره!!
كه البته اين موضوع هم براي شما كه در ايران هستيد به خوبي قابل تحقيق نيست.
به من ميگفتند اين دوستت كه تورو اينجا آورده، خيلي خاطرتو ميخواد.ميخواد كه تو پولدار شي!!!
و اين هم به هيچ وجه براي من قابل هضم نبود! چون ميدونستم كه 2800 پول داده و الان حاضره هر كاري بكنه كه حداقل پول خودش برگرده! و من هم احتمالا جزء آخرين كساني بودم كه اون دوستم براي خر كردن سراغ داشت!!
به من ميگفتند كه انقدر سوال هاي عجيب نكن.ما ميدونيم كه خيلي به اين كار ما مشكوكي، ولي به دوستت اعتماد كن، دوستت كه چيز بد به تو معرفي نميكنه.
كساني كه 4 كلاس سواد درست و حسابي نداشتند، هي به من ميگفتند ميدوني باينري يعني چي؟!!
البته من هم چند روز پيش خيلي رك به دوست كيف و جيبم گفتم: "خدا روزيتو جايي ديگه حواله كرده و اگه ميخواي كه به دوستي قديميمون بيش از اين لطمه وارد نشه، ديگه درباره نتوركت با من صحبت نكن "
چند روز پيش يك سري آمار دردناك توي اينترنت خوندم كه اينجا براي شما copy-paste ميكنمش:
گزارشی از همایش بررسی شرکتهای کوئیستی در دانشگاه تهران
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دکتر حمیدرضا کاتوزیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامیبا اشاره به 240 میلیون دلار ارز خارج شده از طریق شرکت گلدکوئیست از کشور گفت: با این سرمایه می‌توان 20 کارخانه خودروسازی کشور را نوسازی، 360 هزار اشتغال مولد ایجاد و سالانه 300 هزار دستگاه خودرو تولید کرد.
...
کاتوزیان گفت: سابقه فعالیت شرکتهای با ساختار هرمی شکل و بازاریابی چند سطحی در سایر کشورهای پیشرفته هم نشان می‌دهد که دولتها برای جلوگیری از رشد قارچ گونه این شرکتها قانونهای مخصوص وضع کرده اند و مانع زیان ملی کشور خود شده اند. 
...
وی در تشریح وظیفه حاکمیتی در مقابل حفظ پول و سرمایه ملی گفت: اگر تعدادی از افراد تصمیم گرفته پول خود را آتش بزنند یا در چاه بریزند، حاکمیت می‌تواند به عنوان وظیفه حفظ پول ملی و جلوگیری از تباه شدن قسمتی از سرمایه ملی وارد عمل شده و جلوی آن را بگیرد و نمی توان گفت، این افراد مالک پول خود هستند و هر کاری می‌خواهند سر آن در آورند.
...
کاتوزیان گفت: بیشترین شکایتهای مردمی از شکایتهای گلدکوئیستی از قشر محروم جامعه و ساکنان جنوب تهران، اسلام‌آباد، شهرری و عامه مردم است، که اینها حتی فرش‌زیرپا، تلویزیون و یخچال، طلای زنها و سایر لوازم خانگی را فروخته‌اند و به امید پولدار شدن وارد فعالیت شبکه های گلدکوئیستی شده‌اند. 
...
کاتوزیان گفت: شرکتهای شبیه گلدکوئیست با بکارگیری روانشناسان و جامعه‌شناسان قوی،شرایط کشورهایی مانند ترکیه، پاکستان و ایران را مطالعه می‌کنند و طبق عادت، فرهنگ و اعتقادات مردم برنامه‌ریزی می‌کنند. 
اينها رو از وبلاگ http://antiquest.persianblog.ir/ كپي كردم.
اين هم از يك سايت ديگه:
کاتوزیان با اعلام این که 75 درصد که عضو شبکه گلدکوئیست می شوند، پول پرداخت می کنند ولی وجهی نمی گیرند، اعلام کرد: از 25 درصد مابقی نیز، 15 درصد تنها نیمی از پرداختی خود را از شرکت دریافت می کنند.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: در عین حال، تنها 5/2 درصد درآمد مناسبی از فعالیت در این شرکت ها بدست می آورد که آنها نیز سر شاخه هستند و 5/0 درصد افراد نیز درآمد های کلان نصیبشان می شود....
سخن آخر:
اگه فردا يكي اومد و با مهربوني مثال زدني، شما رو براي انجام كار خاصي به جايي دعوت كرد. دوزاريتون بيفته!
هرچند يك حس دروني به من ميگه كه شما اين مطلب رو موقعي ميخونيد كه كار از كار گذشته!
وظيفه ملي و انساني من حكم ميكرد كه اين مطلب رو اينجا بنويسم.

۲۶ نظر:

  1. دستت درد نكنه.خيلي مطالب جالبي مينويسي.
    اين كوئست هم دوباره بايد دمشو بچينند.

    پاسخحذف
  2. موفق باشی. اهریمن کوئست با چهره ایی جدید بازگشته تا افراد بیشتری را آلوده خود کند. وظیفه افرادی که با ذات کثیف این شیاطین آشنا هستند اینه که دیگران رو هم از ماهیت این زالوی بدکردار آشنا کنند. من وبلاگ شما رو پیوند زدنم به وبلاگم. ممنون میشم شما هم وبلاگ من رو پیوند بزنید

    پاسخحذف
  3. سلام داداشم. مطالبت بي نظيره
    حتما مطالبت را كپي ميگيرم و مي برم واسه كوئيستي ها تا اعتراف به خلاف خود كنند
    دقيقا همين اتفاقات واسه من افتاده
    مدت 3 هفته اي است كه به من گير دادن بيا و پول جور كنن نگران زير مجموعه نباش ما كمكت مي كنيم از اين جور خزفلات زياد ازشون شنيدم
    ولي خدا را شكر تسليم حرفاشون نشدم
    حالا مي خوام به اطلاعات جاشونو لو بدم

    پاسخحذف
  4. ای ول، دمت گرم
    منم سه روز پیش، توی یه مثلا آفیسی تو سعادت آباد پرزنت شدم. بعد از روز سوم به بهانه تصمیم زدم بیرون. شاید 7 یا 8 ساعت تو اینترنت گشتم و به این نتیجه رسیدم که "کویست اینترنشال" چیزی نیست جز یک کلاه برداری محترمانه از افراد ساده لوح!

    پاسخحذف
  5. با سلام
    کوئست برای آدم های جیگر داره نه بچه سوسول های ورق

    پاسخحذف
  6. من با دوست ناشناسم موافقم
    كوئست جاي آدماي بزدل نيست
    هر اقدام بزرگي ابتدا محال به نظر ميرسه

    پاسخحذف
  7. دوست عزیز سلام

    با تشکر از شما بابت این مقاله
    باید بگم که من هم توسط یکی از دوستانم به این مجموعه دعوت شدم باید اعتراف کنم آدمهای که خود را مهندس دکتر معرفی کردنه در بیرون از آن دفتر یونجه بارشون نمی کردی فقط یک سری مطلب را حفظ کرده بودند و بلغور می کردند که با چند تا سوال تخصصی از طرف بنده سریع موضوع را ماست مالی کردن و حرف را عوض کردند روش کار را برای دوستانی که سنگ این کلاه برداران را به سینه میزند اینکه آنها بایک سری تکنیک های روانشناسی و تمرکز روی خود ضمیر ناخواگاه سیستم و با قبول اینکه تو فرق داری تو میتونی یا یک سریع از این مزخرفات کار خود را عملی می کنند من برای یک سریع از جوانان که فقط دوست دارند کار ننکند و از توانایهای خود استفاده نکنند و یک شبه به آرزوهای بلند پروازنه کاذب برسند متاسفم

    با تشکر از زحمات شما

    پاسخحذف
  8. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  9. salam.har nehzati va har padidei ke jadide dar ebteda mokhalefatha va taneshhaie ziadi dare.va in tabeie ke az tarafe jame pazirofte nabashe vali ghabul mishe agar hagh bashe.mesale dinibekham bezanam asre yahud va zohure musa eisa va zohure eslam mesale elmi mesle galile tarikhi mesle asre sanat be keshavarzi va sanat.man nistam vali network yek padidast dar asia makhsusan iran.vali dar urupa va amrica ye sanate.dustan etalateshun bayad bala bashe che kasi ke networkere va che nist.biaid vain padideie jadido (albate dar iran)baresi konim nainke taasobi bejangim.ddr

    پاسخحذف
  10. من عاشق کوئستم.چون داره زندگیمو عوض میکنه.عاشقه کمپانیمم.چون تنها جاییه که داره خودمو حداقل به خودم ثابت میکنه.اگه بگن حرومه که نیست.اگه بگن کلاه برداریه که نیست.اگه بگن اعدام میکنن.....من باز کوئست میکنم چون بهش ایمان دارم

    پاسخحذف
  11. ممنون..! پرینت میگیرم و به آن هایی که تو این زمینه فعال هستند نشان خواهم داد. از شما خواهش میکنم بیشتر و بیشتر و بیشتر... اطلاع رسانی کنید.

    ممنون

    پاسخحذف
  12. سلام یک توصیه برای کسانی دارم که عاشق کویستن : از بالا سریتون سه تا سئوال بپرسید اگه جواب درست دادن کارتونو ادامه بدید 1- اگه غیر قانونی چرا کارکنیم اگه نیست زنگ بزنم به پلیس بیاد که ببینیم قانونی هست یا نه ؟ 2- آیا در هر وقت که خواستم می توانم جنسی که به من فروختید به خود شما بفروشم با همون قیمت خرید ؟ 3- اگه روزی اومدیم ودفتر بسته بود دونبال پولمون را از کی بگیریم ؟ اگه اونم نبود چه ؟ فقط نگید کونپانی چون خندم می گیره !!!!!

    پاسخحذف
  13. man mohandese omranam va 5 mahe ke quest mikokam va kar ham mortabet ba reshte tahsili mim ham daram .quest kardan mesle ba ghiye kar hast faght farghesh ineke bayad BAVRATO BAVAR KONI hamin .har kas be mazajesh khosh nemiyad khob nayad.
    oon aadmi ham ke qi jaye adam haye sade loheh bedoone ke sade loh kasi ye ke 300 toman o bavar dre.
    DADASH ZARFE KHASTSNETO BOZORG KON .
    از طرف کسی که متهم به ساده لوحی .

    پاسخحذف
  14. با عرض سلام
    من دانشجوی عمران هستم وتازگی ها پرزنت شده ام والان نمیدونم حرف کی باور کنم اگه واقعا کلاهبرداری چرا دستگیرشون نمیکنن من الان برای تهیه پول اومده ام بیرون در ضمن من ادرس هاشون رو دارم به نظرتون چکار کنم به پلیس اطلاع بدم اگه کسی هست که بهم کمک کنه شمارش رو تو سایت بزاره

    پاسخحذف
  15. با سلام:
    من هم چند روزی است که از دام این شیادها رها شده ام.باید در چند جهت بررسی شود.
    1- نحوه دریافت پورسانت از طریق E-Cart که اصلا واقعیت ندارد. پولها همینطور دست به دست به بالا منتقل می شود و هر کس درصدی از این پول را برمبدارد.
    2- آدم تا چه حد احمق باشد که پول بابت جنسی بدهد که اجازه ورود به ایران نداشته باشد و اجازه استفاده نداشته باشی.
    بعد هرکس به آفیسها وارد میشود با جمعی از آدمهای دپرس و افسرده مواجه میشوند که شستشوی مغزی شده اند و برای بیرون رفت از این بحران روحی، کتابهای مثل : پنیر و قورباغه و .. را مطالعه میکنند که روحیه اندکی که هم دارند را ازدست ندهند ولی همه اثبات کردند که سود فقط تو جیب 2- 3% افراد میرود با تشکر.

    پاسخحذف
  16. شکر خدا بساط کوئست داره برا همیشه جمع میشه. با دستگیری حسین غفوریان، محمد شاکری و دیگر آدمخواران کلاهبردار. به کسانی که ادعا میکنند کوئست یک کار نو و متعلق به عصر اینترنت است باید عرض کنم این کار در ایران جدید به نظر شما میرسد. در زمان روسیه تزاری این سیستم برای فروش دوچرخه پیاده شد و پس از مدتی کوتاه به اشباع رسید. درست مثل کوئست در ایران که به اشباع رسیده. همین که شما کوئستی ها برای پیدا کردن یک نفر زیر مجموعه 1 سال زمان میگذارید و در نهایت متوجه میشوید که وقتتان را هدر داده اید خود دلیلی قاطع بر اشباع کوئست است.
    www.antiqi.blogfa.com
    www.antiquester.blogfa.com
    www.antigq.persianblog.com
    www.antiquest.iranblog.com
    www.antiquest.blogfa.com

    پاسخحذف
  17. پس چرا با این همه تبلیغات سوء از این شرکتها باز هم عده ای فریب میخورند الان چند هفته ای می شود دو تا از آشنایان که تا کنون هرکدام 8 میلیون تومان پرداخت کرده اند و با تحقیقاتی که انجام داده اند سردرگم هستند که حرف کدام گروه رو باور کنند و الان سخت در انتظار تحقیقات بیشتری هستند و منتظر جواب قطعی که آیا ادامه بدهند یا انصراف،لطفاً با سند ومدرک معتبر بر غیر قانونی بودن این شرکتها و بیوگرافی حسین غفوریان توضیحی بدهید

    پاسخحذف
  18. سلام
    مهراد عزیز بابت اطلاعت خوبت ممنون
    اینا که چیزی نیست یکی از دوستهای من به خاطر گلد کوئیست از همسرش جدا شد

    پاسخحذف
  19. اين كوئستي كه توش پرزنت شدي و اين تيمي كه دوستت توش تو رو دعوت كرده و با اين مشخصاتي كه ميگي زندگي خيلي ها رو عوض كرده. كسايي كه از بيرون به اين دم و دستگاه نيگاه ميكنن اين كارو غيرمنطقي ميدونن ادما رو يه سري ادم فريب خورده و بيكار و علاف تصور ميكنن ولي ادم عاقل كسيه كه خودش با عقل و منطقش هر پديده اي رو از نزديك به طور تمام و كمال ببينه و اونوقت در موردش نظر بده. كوئست زندگي ها رو عوض ميكنه هم مادي و هم معنوي ادما رو بزرگ ميكنه. اگه توي اون تيمي كه پرزنتت كرده بودن و روند tcداشتن و پولتو تضمين ميكردن مطمئن باش به بهترين نتورك دعوت شدي. يه تيم حرفه اي و خوب ميتونه زندگي خودتو خانوادتو عوض كنه ولي يه تيم بد زندگيتو خراب ميكنه. اونايي كه بهشون كوئست معرفي شده ساده ازش نگذرن...

    پاسخحذف
  20. كوئست يعني درس زندگي و آدم شناسي.كوئست مال آدم هاي قوي و جيگر داره.تا چند وقت ديگه مي بينيد چطور نتورك هاي ايراني راه مي افته

    پاسخحذف
  21. سلام
    من مهسا هستم عضو شركت كوئست اينتر نشنال و به اين كه يك تاجر جهاني هستم افتخار مي كنم . به شما هم توصيه مي كنم به جاي اين مطالب كمي بيشتر تحقيق كنيد. حد اقل راجب اعتبارات اين شركت. دوست عزيز اين شركت بشي از 12 سال هست كه با موفقيت كامل داره فعاليت مي كنه در نتيجه امثال ما كه دانشجويي بيش نيستيم در حدي نيستيم كه بخوايم كار اين شركت رو زير سوال ببريم. ايراني اقيانوسي از اطلاعات هست به اندازه يه بند انگشت از هر چيزي .

    پاسخحذف
  22. man farda karid mizanam!
    ama na az ruye esrare atrafiyan,balke badaz baresi va tahghigh!
    darzemn baradare man 9ruze stage zad...
    dar har surat entekheb ba shomast vali pishnahad mikonam kami BIANDISHID!!!!!!!!

    پاسخحذف
  23. ba salam,dar kamale ehteram migam ke harfato ghabool nadarm,dar morede matni ham ke copy kardi mikham begam mamlekate ma ba chizi ke pool bashe mokhalefe va behesh mige kolahbardari,man khodam networkeram,baraye man halal bodanesh kheyli mohemtar az ghanoni bodaneshe hatta fatvaye chan rohaniro dar in mored khondam,azizam baz ham tahghigh kon

    پاسخحذف
  24. استفان کاوی می گوید<< برای موفقیت نردبان را به دیواری محکم تکیه بزن >> در کوئست پله های نردبان موفقیت ,انسان ها هستند که باید روی انها پا بگذاریم, بنا به هر دلیلی اگر هر کدام از افراد زیر مجموعه نتواند موفق شود و یا رشد اصولی کند <> چه کسی پاسخگو است در تجارتی که بر مبنای کار بر روی حوزه نفوذ است ,با رفتن چند پرزنت از حوزه نفوذ ایا باز هم میتوان موفق بود مگر این کار 90% تاثیر نیست ,و بعد نگه داشتن افراد به بهنه های واهی

    پاسخحذف
  25. قبل از اینکه برم تو کوئست تو یک سایتی یه نظری رو خوندم از یه نفر که کار کرده بود و نوشته بود کوئست یعنی انگل بودن.... من پرزنت شدم.....فالو شدم.... خرید زدم.... برای به زندگی بهتر ....برای خوشبخت کردن اطرافیانم....کار کردم....دفاع کردم..... فالو کردم .....ورودی گرفتم ....پورسانت گرفتم..... مجموعه دار شدم.... و خیلی چیزهارو فهمیدم.... به حرفش رسیدم ....انگل بودن! هر چیزی که کوئست بهتون میده کاذبه: اعتماد به نفس/غرور / قدرت /حس خوب و ... و در آخر اعتبارتون / اعتمادتون /حس خوبتون / غرورتون و بهترین دوستاتون رو ازتون میگیره من الان شرمنده همه بچه هامم... اگه ادامه بدمم بیشتر تو لجن فرو میرم...مواردی تو کوئست هست که با رفتن به لول های بالاتر برات معلوم میشه آخرشم هر چقدر پورسانت بکشی 2 برابرش شاکی پیدا میکنی,تازه اگر فیلدت نکنن به دلایلی روزی که من رفتم تو کوئست به من گفتن اینجا تنها جاییه که صندلی رو از زیر پات نمیکشن ولی من بودم و دیدم که صندلی رو شکوندن

    پاسخحذف
  26. به نظرمن خیلی عالی.ولی نه توایران

    پاسخحذف